Środki przekazu w Burkinie Faso

Z PrePedia
Skocz do: nawigacja, szukaj

Prasa[edytuj]

W okresie kolonialnym gazety i czasopisma sprowadzano z Dakaru i Abidżanu. Po ustanowieniu w 1958 autonomicznej republiki zaczęto wydawać (od 1959) w Wagadugu jako organy rządu 2 biuletyny informacyjne: "Journal Officiel" i "Bulletin Quotidien d'Information" oraz w Bobo-Dioulasso tygodnik "L'Aube Volataїque" (założony w 1959). Przeważa państwowa własność prasy, nie ma oficjalnej cenzury. Ukazują się 4 dzienniki, największy nakład ma "Observateur Paalga" (8 tys. egzemplarzy).

Agencja prasowa[edytuj]

Działa Agence d'Information du Burkina (AIB), wcześniej pod nazwą Agence Burkinabe de Presse (ABP), rządowa, założona w roku 1963 pod nazwą Voltaigue de Presse (AVP).

Radio[edytuj]

Radio rozpoczęło działalność w roku 1959, nadaje: państwową rozgłośnię Radiodiffusion Nationale du Burkina, Radio Bobo-Dioulasso i komercyjne Radio Horizon FM.

Telewizja[edytuj]

Telewizja rozpoczęła działalność w roku 1963. Radiem i telewizją zarządza państwowa Radiodiffusion-Télévision Burkina. Télévision Nationale du Burkina obejmuje zasięgiem stolicę Wagadugu i najbliższe okolice. Telewizja Burkina Faso planuje wprowadzenie 2 stacji publicznej, która miałaby nadawać swój program przez 30 godzin w tygodniu.



Źródło: Ten artykuł bazuje na treści artykułu: Środki przekazu w Burkinie Faso z Wikipedii; autorzy: w historii edycji; prawa autorskie: licencja CC-BY-SA 3.0 oraz GNU FDL
Information icon4.svg W Wikipedii odbyła się dyskusja nad usunięciem tego artykułu, zobacz ją.